Az esztétikus fogakért

hianytalan

Az egészséges fogakért

egeszseges

Harmadik pillér, az esztétikus fogakért

Porcelánhéj

A szép fogazatra való igény napjainkban is folyamatosan növekvő tendenciát mutat. Az új anyagok és technológiák megjelenése lehetőséget teremt a fogorvos számára a legmagasabb esztétikai igény kielégítésére is. Látványos sikereket érhetünk el a frontfogak területén, letört, elszíneződött fogak esetén porcelán héjak készítésével. A porcelán héj a frontfogak látható felszínét borító vékony, tisztán porcelánból készült réteg, amely segítségével a fentebb említett szépséghibák orvosolhatók. Nagy előnye, hogy kevés foganyagveszteséggel jár, mivel az előkészítés során a fogorvosnak sokkal kevesebbet kell lecsiszolnia a fogból, mint a hagyományos koronakészítés esetén, valamint az, hogy színben és formában tökéletesen élethű helyreállítás érhető el.

Fogfehérítés

A fogfehérítés a másik olyan esztétikai beavatkozás, amelyet egyre gyakrabban végez a fogorvos a mindennapi praxisban. Két alapvető formája ismert, az otthoni és a rendelői fogfehérítés. Az otthoni fogfehérítéshez szükséges egy szilikonból készült rugalmas sín, amelyet a fogtechnikus készít el a fogorvos által vett lenyomat alapján.

A kezelést a páciens otthonában végzi a következő módon: a sínbe a fogorvos által előírt mennyiségű anyagot beleteszi és a sínt az alsó illetve felső fogaira helyezi. A fogfehérítés történhet nappal és éjszaka is. A kívánt hatás elérése érdekében a kezelést 7-10 napig kell folytatni.

Az otthoni fogfehérítés segítségével az eredeti fogszínhez képest jelentősen világosabb szín érhető el. A kezelés hatékonyságát nagymértékben befolyásolják a páciens táplálkozási szokásai (sok színezőanyagot tartalmazó ételek és italok - kávé, tea, kóla - fogyasztása esetén az eredeti fogszín hamarabb visszatér), szájhigiénéje, valamint az, hogy dohányzik-e vagy sem.

A fogállományt érintő veleszületett és szerzett hibák, fognyaki kopás, fognyaki érzékenység és fogínygyulladás esetén a fogfehérítés minden esetben kontraindikált. Fontos megjegyezni, hogy a tömések valamint a fogpótlások színe egyik eljárás segítségével sem változtatható meg.

A rendelői fogfehérítés szoros fogorvosi kontrollt igényel az alkalmazott fogfehérítő anyag magasabb koncentrációja miatt. A kezelés segítségével akár 7-8 színárnyalatnyi különbség is elérhető. A beavatkozás időtartama megközelítőleg egy óra. A fogorvos a száj előkészítése után a fogfehérítő anyagot a fogakra helyezi és egy speciális lámpa segítségével 4x15 percig megvilágítja egy erre a célra kifejlesztett speciális un. plazmalámpával. Ez a rendkívül erős fény aktiválja a fehérítőanyagot, így teszi lehetővé, hogy a fehérítés csak egy alkalom legyen.

Fogfehérítés utáni teendők

Otthoni fogfehérítés esetén amíg a kezelés tart, addig nem ajánlott a kávé, tea, vörösbor fogyasztása és a dohányzás. A citrusos ételek, italok pedig érzékenységet válthatnak ki a fogakból.

Fogszabályozás

Az össze-vissza álló fogak nem csak esztétikailag jelentenek hátrányt, de az ilyen fogsort igen nehéz tisztán tartani. Sok esetben a kuszán nőt, torlódott fogakat képtelenség teljes higiéniával tisztán tartani, ezért középkor felett sokszor vezet az ilyen jellegű rendellenesség fogágy betegségekhez, ínygyulladáshoz, vagy fogszuvasodáshoz. Elengedhetetlen tehát a szabályos fogazat, tehát fontos az időben elvégzett fogszabályozás. Erre a legmegfelelőbb életkor a 12-18 év közötti szakasz, de a mai technika maximálisan lehetővé teszi az idősebb korban elvégezhető, kiváló eredményt hozó fogszabályozást. Fogászatunk elkészíti bármely fogsor és életkor alapján indokolt fogszabályozó készülékét és be is helyezi azt. Mint minden fogászati beavatkozást, ezt is a fogorvos egy fogszabályozás előtti konzultációval, és ami nagyon fontos, fogászati centrumunkban teljesen ingyenes felméréssel kezd.

Galéria

Térkép - Útvonaltervező

terkep1 debrecen

terkep1 hszob

Kapcsolat

A rendelő megközelíthető 3, 4 trolibusszal illetve a 19, 25, 41, 45 számú autóbuszjáratokkal.

Cég megnevezése: Echo Kft.
Telephely: 4032 Debrecen, Bay Zoltán utca 7
Rendelők: