Az esztétikus fogakért

hianytalan

Az egészséges fogakért

egeszseges

Első pillér, az egészséges fogakért

Fogeltávolítás

Szájsebészetünkön a fogeltávolítást kíméletesen végezzük, teljes érzéstelenítés mellett. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy ez mindig az utolsó megoldás. Ha van olyan kezelés, ami megmentheti az adott fogat, akkor azt minden esetben érdemes megpróbálni. Szükség esetén a megnyílt arcüreget azonnal zárjuk, az esetlegesen betört foggyökereket eltávolítjuk, a felmerülő cystákat azonnal - egy ülésben - kezeljük.

A fogeltávolítást kétféle módon lehet végezni: fogó segítségével, vagy ha nehezen elérhető helyekről (pl.:bölcsességfog), vagy komplikációról (pl.: letört fog) van szó, akkor sebészi feltárással. Ilyenkor kis bemetszést ejtünk, majd miután eltávolítottuk a fogat, varrattal segítjük a sebgyógyulást. Ezeket a beavatkozásokat természetesen csak érzéstelenítés mellett végezzük.okú

Az általunk használt kiváló hatású érzéstelenítőszerekkel lehetséges még nagyfokú gyulladás estén is a fájdalom teljes kizárása.

Fogeltávolítás után

• ne fogyasszon tejet, vagy tejterméket, mivel azok lasssítják a sebgyógyulást és kitűnő táptalajául szolgálnak a különböző baktériumoknak
  • néhány napig kerülje az apró magvakat (mák, szezámmag, lenmag, stb.) tartalmazó ételeket, mert ezek könnyen bemehetnek a fog helyén maradt lyukba és fájdalmat okozhatnak, mert a seb nem tud begyógyulni
  • amennyiben 2-3 nap után is erőteljes fájdalmat érez, mindenképpen jelentkezzen rendelőnkben egy úgynevezett átöblítésre, mivel valószínüleg a sebbe került ételmaradék okozza a problémát
  • ne kerülje a fogmosást! A fogeltávolítást követő napon finoman mossa meg a kihúzott fog helyét
  • amennyiben varrattal zárták le a sebet, 10 nap múlva jelentkezzen varratszedésre
  • mivel a fogak általában szorosan állnak az állkapocsban, amikor egyiküket eltávolítják, megváltozhat az egymáshoz való viszonyuk. Az idő múlásával kihasználva a felszabadult helyet kicsit arrébb mozognak, így normális, ha a kihúzott fog előtti és mögötti fogakban érez meghatározhatatlan fájdalmat. Amennyiben ez a fájdalom hosszabb ideig fennáll, jelentkezzen rendelőnkben!

Gyökérkezelés

Rendelőnkben minden körülmények között a saját fogazat megtartására törekszünk, és ennek a törekvésnek igen fontos eleme a gyökérkezelés. Éppen ezért bármilyen kellemetlen élmény fűződik korábbi, hasonló beavatkozásokhoz, mindenképpen szükséges számba vennünk a lehetőségek között.

Gyökérkezelésre több esetben is sor kerülhet: például fájdalmas (begyulladt) fog esetén a páciens fájdalmának azonnali megszüntetése céljából; nagyon mély szuvasodások ellátásakor a következményes fogbélgyulladás megelőzése miatt; korábban elhalt (gyökércsúcs körüli cisztával diagnosztizált) fogak esetében a góc megszüntetése céljából.

A gyökérkezelés folyamata két alapvető részre osztaható: az első fázisban a fog belsejében található üreg és gyökércsatornák kitisztítása, feltágítása, fertőtlenítése történik; ez gyakran többszöri gyógyszeres kezelést is jelent. A második részben a kifertőtlenített csatornarendszer gyökértöméssel való ellátása, légmentes lezárása történik. Mivel az egész folyamat a fog belsejében, egy nagyon szűk, a kezelőorvos számára szemmel nem látható helyen zajlik, alapvető fontosságú a gyökércsatorna hosszának pontos ismerete és precíz tágítása (kitakarítása). Korábban ezt kizárólag többszöri röntgenfelvételekkel és csak hozzávetőlegesen lehetett meghatározni. Rendelőnkben a digitális röntgenfelvételek mellett azonban kizárólag e célból elektronikus gyökércsatorna bemérő és tágító műszert alkalmazunk. E csúcstechnológiát képviselő berendezés tizedmilliméteres pontossággal határozza meg és teszi kijelzőjén láthatóvá a kezelőorvos számára a kérdéses munkahosszt, valamint a hozzá kapcsolódó motor segítségével fel is tágítja a csatornát állandó fordulatszám és nyomaték ellenőrzés mellett. A művelet második fázisában elkészülő gyökértömés technikája olyan, hogy a későbbi beavatkozásokat nem nehezíti.

A fog így még hosszú évekig természetes rögzítésével maradhat a helyén, szükség esetén gyökércsappal, koronával vagy más restaurációval tökéletes funkciót és esztétikát biztosítva tulajdonosának. Egy ragyogó mosolynál nem létezik szebb dolog

Barázdazárás

A maradó hatos fogak általában 6 éves korban bújnak ki. Az ezekben lévő barázda olyan mély, hogy csak idő kérdése mikor romlik meg. 92%-ban minden felnőttnek be van tömve vagy ezt veszti el először. A szuvasodást érdemes megelőzni, így a fogak áttörése után a barázdákat minél hamarabb le kell zárni, hogy a szuvasodást okozó baktérium ne tudjon megtelepedni bennük.

Egy gyors és olcsó eljárással ugyan ezt 2-3 évre meg lehet oldani, de célszerűbb mindezt egy a fogzománc keménységével rendelkező anyaggal akár 30 évre megtenni. Mivel ez a beavatkozás érzéstelenítést nem igényel, így a kis "páciens" az egészből semmit sem vesz észre. Ez a beavatkozás az egyik legjobb lehetőség a gyermek és fogorvos jó kapcsolatának kiépítésére.

Fogkő eltávolítás

A fogkő a fogon lévő plakkból, lepedékből alakul ki. Ha a plakk hosszan a fog felszínén marad a nem megfelelő fogtisztítás miatt ásványi anyagok kötődnek a plakkhoz. Ezt a szilárd anyagot fogkefével már nem lehet eltávolítani, csak professzionális eszközökkel. A fogkő színe sárgás-barna, fekete lehet, valamint megtalálható a fogfelszínen, az íny alatt, fölött és a fogak között is.

A fogkő és a felszínén lévő baktériumok ínygyulladást okoznak. Ínygyulladás esetén, fogmosáskor ínyvérzés jelentkezik. Amennyiben az ínygyulladás hosszú ideig fennáll, a fogakat tartó fogágy és az íny sorvadni kezd, ez pedig az íny visszahúzódását, fogérzékenységet, későbbiekben pedig a fog meglazulását, illetve elvesztését eredményezi.

Félévente szükséges eltávolítani a fogkövet, de ezt befolyásolja az egyéni szájhigiénia. Rendelőnkben  ultrahangos professzionális fogkő eltávolítást alkalmazuk.

Ennek során egy professzionális svájci gyártmányú eszközzel "lerezegtetjük" a fogkövet. A különböző méretű fejrészekkel a legkisebb fogközökből is hatékonyan eltávolítható az ínygyulladást okozó és esztétikailag is kedvezőtlen fogkő. A kezeléshez általában érzéstelenítés nem szükséges, és kb. 30 percig tart, eközben a páciens kényelmes fekvő pozícióban van.

Fogtömés

A fog színével megegyező esztétikus tömések egy speciális hullámhosszúságú fényre kötnek, így a rendelőből távozva terhelhetők. A "fehér" tömőanyagok igen széles skálával rendelkeznek. Vannak nagyon kedvező árú termékek, amelyek mechanikai tulajdonságai nem érik el az amalgámét és széli záródásuk sem a legjobb. Ami még rosszabb, hogy kötésükkor sósavat adnak le, mely miatt a fog később begyulladhat.

Ahhoz, hogy a tömés ne csak esztétikus, hanem több, mint 10 évig jó legyen elkerülhetetlen egy mai kornak megfelelő, kiváló minőségű anyag (1800 Ft./gramm). Rendelőnkben kizárólag a világhírű 3M cég tömőanyagát használjuk, amely garancia arra, hogy ügyfeleink a legjobb minőséget elérhető áron kapják meg tőlünk.

Inlay, Onlay

Amikor a fogkorona annyira nagymértékben károsodott, hogy a szájban nehéz lenne a pontos helyreállítása, lenyomatot veszünk éa a labor önt egy "betétet" vagyis tömést, amelyet a rendelőben beragasztunk. A tömés anyaga lehet kompozit, porcelán vagy akár arany is.

Galéria

Térkép - Útvonaltervező

terkep1 debrecen

terkep1 hszob

Kapcsolat

A rendelő megközelíthető 3, 4 trolibusszal illetve a 19, 25, 41, 45 számú autóbuszjáratokkal.

Cég megnevezése: Echo Kft.
Telephely: 4032 Debrecen, Bay Zoltán utca 7
Rendelők: